۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۳

یادداشت مهمان؛

زندگی کودکان در بزرگ‌ترین زندان روباز و عظیم‌ترین گور دسته‌جمعی

زندگی کودکان در بزرگ‌ترین زندان روباز و عظیم‌ترین گور دسته‌جمعی

متولدان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان در حال حاضر، در صورت زنده ماندن، ساکنان بزرگ‌ترین گور دسته جمعی، این کودکان در دنیا هستند؛ آن‌ها در صف انتظار مرگ و بیماری و قحطی ایستاده‌اند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی پژوهشگر یهودیت و صهیونیسم پس از یادداشت‌ها و مقالات دیگری که درباره فلسطین و طوفان‌الاقصی نگاشته، به‌تازگی یادداشتی نوشته که با عنوان «در پاییز کودک ریز غزه؛ اینجا کسی نمی میرد فرشته‌ها دروغ نمی‌گویند» در اختیار مهر قرار گرفته است.

مشروح متن این‌یادداشت را همزمان با روزهایی که کودکان و بزرگسالان غزه برای دریافت غذا و اولین احتیاجات زندگی کشته می‌شوند، می‌خوانیم؛

امیدها بر باد رفت و کودکان، زنان و مردان غزه هیچ جای امنی برای رفتن ندارند و فرصت اندکی برای زنده ماندن دارند. کودکان هر روز به شهادت رسیده یا معلول، زخمی و یتیم می‌شوند.جنگ‌ها هم قوانینی دارند. هیچ کودکی نباید از ارایه خدمات ضروری به او قطع شود و از اخلاق انسان دوستانه بشری غفلت شود. هیچ کودکی نباید گروگان گرفته شود یا به هیچ وجه در درگیری‌های مسلحانه استفاده شود. بیمارستان‌ها و مدارس باید در برابر بمباران محافظت شوند و طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی از آنها برای مقاصد نظامی استفاده نشود. هزینه این خشونت برای کودکان و جوامع آنها برای نسل‌های آینده هرگز جبران نخواهد شد.

متولدان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان در حال حاضر، در صورت زنده ماندن، ساکنان بزرگ‌ترین گور دسته جمعی، این کودکان در دنیا هستند؛ آن‌ها در صف انتظار مرگ و بیماری و قحطی ایستاده‌اند.

رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را در سال‌های اخیر انجام داده تا از کودکان فلسطینی با عنوان تروریست یاد کند؛ این رژیم در همدلانه‌ترین موضع خود نیز انسانیت را از کودکان فلسطینی ربوده و با اتهام‌زنی به مقاومت فلسطین مدعی است که کودکان سپر انسانی مقاومت فلسطین هستند. از منظر رژیم صهیونیستی چیزی یا فردی تحت عنوان کودک فلسطینی وجود ندارد؛ از این رو است که از قتل‌عام و کشتار آن‌ها نه باکی دارد و نه وجدانی که به درد بیاید.
البته کشتار وحشیانه کودکان فلسطینی موضوعی نیست که از نگاه بازیگران جهان و سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل دور مانده باشد اما انتقادات بیشتر متوجه واکنش آنها است که بعضاً با سیاست زدگی همراه شده است.

در حالی که درگیری‌های جاری در نوار غزه وارد هفته بیست و یکم می‌شود، غذا و آب سالم به‌طور باورنکردنی کمیاب شده و بیماری‌ها شیوع پیدا کرده و تغذیه و مصونیت زنان و کودکان را به خطر می‌اندازد و منجر به افزایش سو تغذیه حاد شده است. اگر چه اینک هزاران کودک در غزه آواره شده یا خانواده خود را از دست داده‌اند، آنها با کمبود دارو، آب، غذا و یک خشونت سیستماتیک دست و پنجه نرم می‌کنند اما این تراژدی جدید نیست و قدمتی ۷۵ ساله دارد.

بیش از ۴۰ درصد از کشته شدگان غزه از زمان آغاز حمله به اسراییل و تشدید خشونت‌ها در اراضی اشغالی فلسطین در ۷ اکتبر، کودکان هستند. به ازای هر روز بدون آتش بس قطعی، به طور متوسط ۱۰۰ کودک کشته شده‌اند. هیچ توجیهی برای کشتن کودکان وجود ندارد. وضعیت غزه وحشتناک و برای بشریت آفت است.

گزارش آسیب پذیری تغذیه و تجزیه و تحلیل وضعیت کودکان غزه نشان می‌دهد که این وضعیت به ویژه در نوار شمالی غزه که هفته‌ها به طور کامل از کمک‌های بین‌المللی و انسان دوستانه قطع شده، شدید است. غربالگری‌های تغذیه‌ای که در پناهگاه‌ها و مراکز بهداشتی در شمال غزه انجام شد، نشان داد که ۱۵.۶ درصد از کودکان موجود در این منطقه که ۴ نفر از هر ۶ کودک زیر ۲ سال دچار سوءتغذیه حاد هستند. از این میان، تقریباً ۳ درصد از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند که تهدیدکننده‌ترین شکل سوءتغذیه است که کودکان خردسال را در بالاترین خطر ابتلاء به عوارض پزشکی و مرگ قرار می‌دهد مگر اینکه درمان فوری دریافت کنند. از آنجایی که این گزارش‌ها در فوریه ۲۰۲۴( بهمن ماه) جمع‌آوری شده‌اند، وضعیت امروز حتی وخیم‌تر خواهد بود.

رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را در سال‌های اخیر انجام داده تا از کودکان فلسطینی با عنوان تروریست یاد کند؛ این رژیم در همدلانه‌ترین موضع خود نیز انسانیت را از کودکان فلسطینی ربوده و با اتهام‌زنی به مقاومت فلسطین مدعی است که کودکان سپر انسانی مقاومت فلسطین هستند. از منظر رژیم صهیونیستی چیزی یا فردی تحت عنوان کودک فلسطینی وجود ندارد؛ از این رو است که از قتل‌عام و کشتار آن‌ها نه باکی دارد و نه وجدانی که به درد بیاید.
آب آشامیدنی سالم ناکافی، و همچنین آب ناکافی برای مصارف آشپزی و بهداشتی، تغذیه نامناسب را تشدید می‌کند. به طور متوسط، خانوارهای مورد بررسی به کمتر از یک لیتر آب سالم برای هر نفر در روز دسترسی دارند. طبق استانداردهای بشردوستانه، حداقل میزان آب سالم مورد نیاز در مواقع اضطراری برای هر نفر سه لیتر در روز است، در حالی که استاندارد کلی برای هر نفر ۱۵ لیتر است که شامل مقادیر کافی برای نوشیدن، شستشو و پخت و پز می‌باشد.

گرسنگی، تشنگی و ضعیف، برای کودکان غزه بیداد می‌کند و تعداد بیماران هر روز بیشتر و بیشتری می‌شوند. این گزارش نشان می‌دهد که حداقل ۹۰ درصد از کودکان زیر ۵ سال به یک یا چند بیماری عفونی مبتلا هستند. ۷۰ درصد در دو هفته گذشته اسهال داشتند که در مقایسه با سال ۲۰۲۲، ۲۳ برابر (بیست و سه برابر) افزایش داشت.

گرسنگی و بیماری ترکیبی مرگبار هستند. کودکان گرسنه، ضعیف و عمیقاً آسیب دیده احتمال بیشتری دارند که اگر در بمباران کشته نشوند پس حتماً با بیماری و سو تغذیه جان خواهند سپرد بیمار شوند و این موضوع خطرناک و غم‌انگیز است و جلوی چشمان میلیون‌ها نفر رخ می‌دهد.

بدون کمک‌های بشردوستانه بیشتر، احتمالاً وضعیت تغذیه به سرعت و در مقیاسی در سراسر نوار غزه بدتر خواهد شد. با توجه به اینکه اکثر خدمات بهداشتی، آب و فاضلاب به شدت تخریب شده‌اند، ضروری است که خدماتی که عملکرد بیشتر برای حفظ جان دارند محافظت و تقویت شوند تا از گسترش بیماری‌ها جلوگیری شود و از بدتر شدن سو تغذیه جلوگیری شود.

به دلیل کمبود نگران کننده غذا، آب و خدمات بهداشتی و تغذیه، خطر بالا رفتن سو تغذیه در سراسر نوار غزه وجود دارد: ۹۰ درصد از کودکان زیر ۲ سال و ۹۵ درصد از زنان باردار و شیرده با فقر شدید غذایی مواجه هستند؛ به این معنی که آنها کمتر از یک وعده غذایی را مصرف کرده‌اند و غذایی که آنها دسترسی دارند در کمترین میزان ارزش غذایی است.

۹۵ درصد از خانواده‌ها وعده‌های غذایی و اندازه وعده‌های غذایی را محدود می‌کنند و ۶۴ درصد از خانواده‌ها فقط یک وعده در روز می‌خورند.بیش از ۹۵ درصد از خانواده‌ها گفتند که مقدار غذای دریافتی بزرگسالان را محدود کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که کودکان کوچک غذا برای خوردن دارند.

۳۱۹۵ کودک در سه هفته کشته شدند از تعداد سالانه کودکان کشته شده در مناطق درگیری از سال ۲۰۱۹ پیشی گرفت. سازمان نجات کودکان اعلام کرد، تعداد کودکانی که در غزه تنها در سه هفته کشته شده‌اند، از تعداد کودکان کشته شده در مناطق جنگی جهان از سال ۲۰۱۹ پیشی گرفته است. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد بیش از تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان - در بیش از ۲۰ کشور - در طول یک سال تمام، فقط در سه سال گذشته ۱۰ برابر بیشتر از آن کودکان فقط در غزه کشته شده‌اند.

کودکان بیش از ۴۰ درصد از ۳۰۳۲۰ نفر به شهادت رسیده در غزه را تشکیل می‌دهند و بیش از یک سوم کل تلفات در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین و اسرائیل را تشکیل می‌دهند. با توجه به مفقود شدن ۱۰۰۰ کودک دیگر در غزه که گمان می‌رود زیر آوار مدفون شده‌اند، تعداد قربانیان احتمالاً بسیار بیشتر است.

جیسون لی، مدیر سازمان «کودکان را نجات دهید» در اراضی اشغالی فلسطین گفت: سه هفته خشونت، کودکان را از خانواده‌ها جدا کرده و زندگی آنها را با سرعت غیرقابل تصوری از بین برده است. این آمار وحشتناک است و با خشونت نه تنها در غزه که در حال حاضر ادامه دارد، بلکه در حال گسترش است، تعداد بیشتری از کودکان در معرض خطر جدی قرار دارند.

به گفته پزشکان بدون مرز خطر مرگ کودکان بر اثر جراحات هرگز تاکنون در تمام جنگ‌های بین‌المللی بالاتر از این نبوده است، زیرا یک سوم بیمارستان‌ها در سراسر نوار غزه به دلیل قطع برق و "محاصره کامل" توسط رژیم صهیونیستی که مانع ورود کالاهایی مانند سوخت و دارو و کمبود داروی بیهوشی شده است، به معنای قطع کردن عضو کودکان بدون بیهوشی و با عمل جراحی بوده است.

کودکان غزه که از خشونت جان سالم به در می‌برند، وحشت‌های غیرقابل وصفی را تحمل می‌کنند، از جمله جراحات تغییر دهنده زندگی، سوختگی، بیماری، مراقبت‌های پزشکی ناکافی، و از دست دادن والدین و سایر عزیزان. آنها مجبور شده‌اند از خشونت فرار کنند، اغلب مکرراً، بدون هیچ مکان امنی برای رفتن، و با وحشت یک آینده نامشخص روبرو شوند. حدود ۱۰۰۰ کودک در غزه یک یا هر دو پای خود را از دست داده‌اند که بسیاری از آنها بدون بیهوشی قطع شده‌اند و به مراقبت‌های پزشکی یک عمر نیاز دارند.

لانا دختر ۱۱ ساله‌ای در رفح در جنوب غزه، می‌گوید: «جنگ به شدت بر ما تأثیر گذاشته است. مجبور شدیم خانه‌هایمان را ترک کنیم و کاری از دستمان برنمی آمد. ما در طول جنگ چیزهای زیادی یاد گرفتیم، مانند اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب و غذا و لباس. امیدوارم جنگ به پایان برسد و ما در صلح و امنیت زندگی کنیم.

نزدیک چهار ماه است که کودکان بهای درگیری را می‌پردازند که هیچ‌نقشی در آن ندارند. آنها وحشت زده، آسیب دیده، معلول و آواره هستند. یک درصد از جمعیت کودکان غزه قبلاً در بمباران و عملیات زمینی رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. دیگران بازماندگان در خطر مرگ ناشی از گرسنگی و بیماری و قحطی هستند. برای کودکانی که جان سالم به در برده‌اند، آسیب‌های روانی وارد شده و تخریب کامل زیرساخت‌ها از جمله خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها، آینده آنها را نابود کرده است.

این کودک کشی از سوی صهیونیست‌ها در حالی همواره در جریان بوده و با جنگ غزه تشدید شده که اقدام رژیم مغایر با قوانین بین‌المللی به ویژه ماده ۱۶ کنوانسیون حقوق کودکان است که بر اساس این ماده، رفتار خشونت‌آمیز با کودکان ممنوع اعلام شده‌است. بنابراین انتظار می‌رود سازمان‌های مؤثر بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر در عمل نیز به رسالت اصلی خود پایبند باشند و کودکان فلسطینی را قربانی منافع و بازی‌های سیاسی خود نکنند. درنهایت غم و اندوه باید گفت این کودکان در سرزمینی به دنیا آمدند که به شهادت گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری بزرگ‌ترین زندان روباز جهان است؛ حضور در زندان مستلزم ارتکاب جرم است؛ پرسش مهم این است که کودکان غزه چه جرمی مرتکب شدند که باید زندانی باشند؟

متولدان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان در حال حاضر، در صورت زنده ماندن، ساکنان بزرگ‌ترین گور دسته جمعی، این کودکان در دنیا هستند؛ آن‌ها در صف انتظار مرگ و بیماری و قحطی ایستاده‌اند. کودکان غزه در این چند ماه گذشته در میانه بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی ناله کردند؛ برای از دست رفتن اعضای خانواده خود فریاد زدند؛ گرسنگی کشیدند؛ لرزیدند و مردند.

کد خبر 6044901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سوره IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      31 0
      کودک کشی عظیم ترین و هولناک ترین و سنگدلانه ترین جرایم عالم هستی است. واقعاً امروز گریستم.
      • صالحی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        انشاالله که روزی بتوان باقوت در مقابل هر زورگویی ایستاد و حق کودکان را بازستاند؛ آینده جهان در دست کودکانی است که چونان شیر بچگان شجاع پرورش یابند.
      • زیراب IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        روایت سال‌ها کودک‌کشی؛ وقتی هر 20 دقیقه 1 کودک شهید می‌شود!
      • لامعی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        جنایت رژیم صهیونسیتی در غزه پایانی ندارد و اینبار هولوکاستی حقیقی توسط این رژیم در حال وقوع است.
      • بصیری IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        موشک های اسرائیل زن کی قراره بدرد بخوره؟
      • رضا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        29 0
        باید برا این همه جنایت و کودکشی اسرائیل خون گریه کرد اشک کافی نیست
      • دانا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        حالم از این دنیای ظلم و ستم بهم میخور و دلم گرفته آقا جان مهدی فاطمه کی پس میایی از اینهم کودک کشی به ستوه اومدیم
      • صالحی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        تا زمانی که اقدام عملی صورت نگیره وضعیت همینطور خواهد بود
      • قهرود IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        30 0
        تا کی ظلم و کودکشی اسرائیل باید ببینیم پس حقوق بشر و عدالتی که جهان از آن دم میزند کجاست لعنت به اشغالگر صهیونیسم
      • داودی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        30 0
        نماد و سنبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
      • وادانی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
      • رفاه IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        مرگ بر اسرائیل کودک کش
      • افرا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        خدالعنتشون کنه تا کی باید قلبهای ما از این همه جنایت پاره پاره بشه خدا لشکرش رو زودتر بفرسته تا به یکباره این قوم منحوس و سنگ دل با خاک یکسان بشن البته نه سوزونده بشن بهتره خدا لعنت کنه مرگ بر اسرائیل غاصب مرگ بر اسرائیل جنایتکار کودک کش کافر
      • احمدآقا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        مطمعن باشید اه و ناله این مظلومان بزودی دامنشون را میگیره و خدا و مهدی فاطمه را بسیار خشمگین کرده
      • اشکانی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        خدا کنه کشو ر خودشون رو بگیرن فلسطینیان و...
      • ابدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        به امید پیروزی حق بر باطل روز انتقام فرارسیده صهیونیسم باید جوابگوی خون این طفل های معصوم باشد
      • رصد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        این همه جنایت این همه وحشی گری و جوامع حقوق بشری همچنان خود را به خواب زده اند
      • تندیس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        به امید تحقق وعده الهی و رویت حکومت جهانی منجی عالم، مهدی منتظَر«عج».
      • یاوری IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        29 0
        حمام خون به پا شد فلسطین کربلا شد یا ایها المسلمون غزه شده غرق خون با غزه، همدردیم آماده ی نبردیم ماییم و جنگ با دیو از غزه تا تل آویو
      • آفرین IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        حرف و حرف و اعلاميه بس است .اتقام ؛انتقام ؛انتقام. اين حرف ها وإعلاميه ها داغ دل مادران داغديده را دوا ومرهم نميباشد. فقط انتقام ؛ انتقام .انتقام.
      • ورداورد IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        فریاد مرگ انسانیت در چشمان گریان کودکان غزه
      • فریبا مومنی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        22 0
        کودکان از شر جهنم جنگ در امان نیستند
      • ویراژ IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        امیدوارم یک روز در آن جنگ نهایی با شما روبرو بشیم اللهم عجل لولیک الفرج
      • لعیا فروتن IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        زنده باد حماس اقا تو جنگ که شیرینی پخش نمیکنن جنگ تبعات داره خسارت جانی و مالی داره کشتار داره ویرانی داره حماس باید بیشتر حمله کنه مردمش دیگه بازد شهرهای ویرانشده رو رها کنن و اونها هم وارد جنگ بشن من نمیدونم چرا حزب الله جدی تر وارد نمیشه یا چرا هیچ کشوری به فلسطین کمک نمیکنه دخل این ادمای خود خوا
      • نجمه ساجدی نیا از رامسر IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        29 0
        کشتن انسانهای بی گناه به هر دلیلی قتل هست. حتی انتقام.
      • ناشتا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        خدا لعنت کند یزیدیان جدید مانند سران اسرائیل و آمریکای جنایتکار
      • آقا رضا از هراز IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        یاد اون روزایی می افتم که صدام رو سرمون بمب وموشک میانداخت و یه سری از همین عربها سکوت کرده بودند
      • محمد محسن فایضی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        صدای کودکان نغمه امید است چنانکه صدای بزرگسالان نفیر انتقام. تاریخ به ما آموخته است که صدای امید از صدای انتقام ماندگارتر است ولو اینکه مخالفانی زره پوش و سلاح بر دوش داشته باشد.
      • کلانتر IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        روز جهانی کودک کشی!
      • گل سرخی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        22 0
        اصطلاح کودک کشی این رژیم منبعث از ویژگی‌هایی است، که باعث شده آن را به یک واقعیت تبدیل کند،مرگ بر آمریکا اردن عربستان امارات و بحرین نامرد
      • گوته IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        اینا واقعیت های جهانی آلوده ای هست که تو توش زندگی می کنی و اگر ازش بی خبر باشی مسئولی! پس اینقدر نازک نارنجی نباش
      • قریشی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        29 0
        کودک کشی در غزه، ننگی بر جبین تاریخ مدرن
      • خوربیابانک IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        44 0
        اینا جانی بالفطره هستن.
      • عامری از کاشان IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        47 0
        «اندکی صبر سحر نزدیک است...». روبه رو: رخسار رنگ پریده روز، پشت سر: هیاهوی بی امان گلوله.
      • هانیه توسلی از تالش IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        خاک شهیدانتان را میبوسم، دردتان را به جان می‌خرم و اشک را به سویدای دل می‌ستایم.
      • جماعت منتظر IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        12 0
        بزرگ‌ترین فاجعه حقوق بشری جهان در آن در حال وقوع است و یا اناجم شده است. یک کودک انگشتانس می سوزد زمین و زمان را بهم می دوزیم تا خوب شود چطور ممکن است کودکان غزه بدون داشتن لوازم ابتدایی پزشکی و بهداشتی جراحی نشوند و غذا و آب هم نخورند و زندگی کنند وای خدا این دنیا چه خبر است. چرا سکوت کرده ای....
      • جهرمی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        انسان‌ها هرچه رشد کردند، گویا کینه‌توزی‌شان نیز رشد کرد و این نفرت و کینه را می‌توان در جنگ‌های‌شان به‌خوبی دید.
      • سعد سلمان IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        15 0
        یا الله به حق محمد و آل محمد از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین و کودکانش را نجات بده.
      • زهرا رضایی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        18 0
        به خدا نمی دونم چی بنویسم.بر باعث و بانیانش لعنت............
      • فریمان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        15 0
        الله و اکبر خدایا قسم به این ماه عزیز اول سران اسراییل بعد تمام سران شکم پرست و بی غیرت جهان عرب رو نیست و نابود بگردان
      • وحید مشکاتی از نیاسر IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        17 0
        این آقای معروفی هم خون به دلمون می کنه با این نوشته هاش چیز دیگه بنویس می میری.... یه چیزی به دور از خون و غزه و اشک و ماتم. مهر هم می زنه تا ما این شب عیدی دلمون کباب بشه
      • فروتن از قم IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        18 0
        ترابخداامام زمان بیابیابیابیابیابیابیابیابیا
      • شبنم شاهدی از کرج IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        15 0
        اندوه غزه كشت مارا. لعنت خدا بر ميراث داران يهودا.الان اونایی که منفی دادن دقیقا چه مرگشونه؟یعنی موافق جنایات اسرائیلند؟
      • بلال IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        20 0
        تنها دیوانه ها هستند که بر سر خود می زنند و بعد فریاد می کنند : آی سرم ! آی سرم !
    • بلال IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      39 0
      جمله زیبایی گفتی...ساکنان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان و عظیم‌ترین گور دسته‌جمعی ای ول
      • مبصر IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        34 0
        خدایا از تو می خواهم که پناهگاه همه کودکان جهان بدون توجه به دین ، نژاد ، رنگ و جغرافیای زندگیشان باشی . بچه ها همیشه قربانیان خودخواهی و تکبر بزرگترها هستند آنها یا قربانی جنگ ما بزرگترها هستند یا اسیر گرسنگی و فقر و یا مورد سوء استفاده های جنسی ،جسمی واستثمار صاحبان زر و زور و تزویر ، در صورتیکه ه
      • ثهیاد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        4 31
        آقای معروفی اینا را از کجاش در میاره؟یکی به من بگه
      • خال IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        16 0
        آیامرگ هزاران کودک فلسطینی از دریچه دوربین غول‌های رسانه‌ای دنیا مخفی می‌ماند و مدعیان غربی اینجا نگران حقوق بشر و آزادی پایمال‌شده نمی‌شود؟مرگ بر حقوق بشر آمریکایی
      • خراباد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        16 0
        پل پوگبا، ستاره مسلمان یوونتوس درپی شهادت ۱۵ کودک در نوار غزه، در اینستاگرام با کودکان غزه اعلام همسبتگی کرد. این ستاره ها هرگز غروب نمی کنند. مرگ بر اسراییل
      • خاخام IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        خداوند مردم غزه را حفظ کند
      • اکرم السادت زراوندیان IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        32 0
        سلام و درود بسیار زیبا و دلنشین بود. احسنت
      • معصومه داداشی از شیراز IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        سلام خدا بر فلسطینیان و کودکان شهید غزه
      • لیلی بلوکات از تهران IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        17 0
        چرا نمی ری جنگ دارد تمام می شود تو فقط شعار بده
      • شهریار خراسانی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        15 0
        بر باعث و بانیانش لعنت و آنان که ظالمین را حمایت کردند و آنان که به این ظلم راضی شدند و آنان که درمقابل آن سکوت کردند
      • رود ارس IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        19 0
        کجان اونهایی که می گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران........!
      • جابر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        21 0
        خيلي از اين پاسخ اول خوشم اومد. دمت گرم.
    • شوکران IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      3 22
      یعنی اس.راییل انسانیت داره این همه کودک کشته؟
      • شوکران IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        مگه نمی بینی که کشته دیروز بازهم کشت چشات را باز کن
      • زاری IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        خوب ببین تاحالا کجا بودی که میگی این همه کشته>؟ مسخره می کنی
      • ذکرگو IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        بزرگ مردان کوچک شمایید، شما اسطوره‌های تاریخ ساز هستید و این را بدانید که ما کودکان جهان در کنار شما هستیم و جانمان فدای شما باد.
      • زورق IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        24 0
        هر انسان آزاده‌ای باید نسبت به کودک کشی در غزه اعتراض کند
      • راحله موصلی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        «آنها فقط کودک بودند».وای خداوندا این یادداشت واقعا درسته وای وای وای
      • داود IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        بله شوکران ببین واقعاً... درسته...رکورد کودک کشی شکسته شد
      • شربتی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        شوکران صهیونیست بدان و بخوان :در ۲۰ سال گذشته ۳ هزار کودک و نوجوان فلسطینی را به شهادت رسانده اند که ۱۱۴ نفر از آنان فقط در سال ۲۰۱۹ و به دنبال اعلام پایتخت قدس برای رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا بود.
      • فاطمه کربکندی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        30 0
        مهم این است که فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند که ذلیل و اسیر سیاست آمریکا و اسرائیل شوند و مقاومت‌های قدرتمندانه هایی صورت گرفته و شهادت جزو لاینفک زندگی مردم فلسطین است.
      • یهودی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        30 0
        صحنه فجیع کشتار بی رحمانه کودکان غزه و شهادت حدود دوازده هزار نفر که بیش از پنج هزار نفر آنان کودکان معصوم و بیگناه هستند و تخریب و ویران‌سازی خانه‌های یک ملت و آواره‌سازی صدها هزار زن، مرد و کودک و بی‌توجهی آمریکا و متحدان غربی به ده‌ها قطعنامه و کنوانسیون بین‌المللی که نظیر این صحنه‌ها را در تاریخ
      • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        دوطرف کودک کشی اتفاق می افته
      • پندار IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        تو با کدوم طرفی؟
      • دارا محمدی از بابل IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        حماس کودک کشی نکرده . اولا حماس اعلام کرده ما با زنان و کودکان کاری نداریم . بعد خودم مستند از شبکه اسراییلی دیدم که زن صهیونیسم گفته بود رزمندگان مقاومت با من و کودکانم کاری نداشتن تازه دلداریشم می دادن که نگران نباش ما مسلمانیم و با زنان و کودکان آسیب نمی زنیم . عاقل اول تحقیق میکنه بعد نظر میده.
      • فخری زاده از دماوند IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        24 0
        تاریخ را نخوانده ای؟! نمیدانی که ظلم اسرائیلیان چند هزار ساله است؟ قرآن را نخوانده ای که در سوره اسرا درمورد اسرائیل چه گفته است. مطالعه خود را بالا می‌بردید حالا مثل مردم آمریکا برای شهدای غزه شمع روشن می‌کردید و مراسم می‌گرفتید.
      • تنداب IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        33 0
        حمله کننده حماس بوده؟!!!!!!!! هیچوقت فیلم را از وسطش نبینید. بروید تاریخ ظلم‌های اسرائیل به فلسطین را بخوانید.
      • هانیه IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        27 0
        جنگ رو طرف اسرائیلی 75 ساله که شروع کرده
      • تندر IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        32 0
        شما مسلمانی ؟ بهتر کمی مطالعه کنی در تاریخ و حدیث و قرآن و روایات ، پیامبر اکرم ص فرمودند که هر کس فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست
      • پرچم IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        اسقاطیل باید بداند ان شا الله تا همین بعد از ظهر نابود خواهد شد و تمامشان را به دریا خواهیم ریخت
      • پایور IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        کاش همینطوری بود که شما می فرمایی. اما ...
      • شبگرد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        چرا چرت و پرت میگید ،، اگر تفکر ندارید لطفاً دهان بسته بشه بهتره،،، جنگ رو سیاستمداران شروع می کنند ، دلیل نمیشه بچه ها نابود بشن ،، مثل این می مونه من تو خیابان با یکی دعوا کنم ، طرف بیاد خونه وقتی من نیستم بچم رو‌کتک بزنه ،، این آزادگیه؟؟ این مرام انسانیه ؟؟ کدوم دینی گفته ؟؟ جز این سگ های اسراییل
      • برکه IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        مرگ بر کودک کش مرگ بر نژادپرست مرگ برحامی کودک کش
      • لامرد IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        لعنت خدا بر صهیونیست ها از اول تا ابد
      • ضمیر دل IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        شما فکر میکنید این وحوش و حامیانشون کم میارن؟! نهایتا میگن این طفل از اعضای بلند پایه حماس بوده یا میگن از کجا معلوم این فلستینی باشه !!
      • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        24 0
        نابودی اسراییل ارزوی ارمانی همه مسلمانان است.
      • فرارو IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        28 0
        تندروهای تمام ادیان ومذاهب همینگونه هستند
      • خیابان دهم IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        با شما هم دردم، هم گامم و همدل تا همیشه. درود بر غزه و کودکانش
      • ابدی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        15 0
        هر کس به لابیهای صهیونیست نزدیک میشه پدرسوخته از کا ر در میاد
      • فاضل رامینی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        17 0
        چقدر طرفدار اسرائیل و بی شرف اینجا ریخته خوب چرا حق نوکری رو به جا نمیارید برید برای اسرائیل جونتون بجنگید
      • میثم IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        13 0
        هر ۱۰ دقیقه یک نوزاد ۲۴ ساعت ۱۴۴ نوزاد همین است که اسرائیل هیچ علطی نمی تواند بکند و فلسطین پیروز ا
      • مدینه IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        17 0
        ننگ بر سازشکار چه عرب، چه عجم چه مسلمان و چه غیر مسلمان
    • ثانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      26 0
      چراباید این جنگ سالهای زیاد طول بکشه اسراییل قدرتشو نداره یا حماس و حزب الله؟؟؟خیلی جالبه هیچ کدام یکباره نمیکنن
      • سرداب IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 1
        گفتند: حماس تروریست است حالا همه ی جهان حماسی است. بنازم چفیه مقاومت، پرچم فلسطین و شعار فلسطین آزاد در خیابان‌های جهان. دیده اید؟!
      • کرد بچه IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        21 0
        تاریخ تکرار میشود و اینبار صدای هل من ناصر ینصرنی به گوش ما رسیده است.
      • ث IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        25 0
        برو غزه
      • ثریا عالی نسب از کردکوی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        20 0
        نباید با کشته شدن انسان‌ها از هر دو طرف شاد بشیم ، باید برای زندگی مسالمت آمیز و بدون خونریزی تلاش کنیم
      • بردسکن IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        فقط باید بگویم : مرگ بر اسرائیل
    • 5400 IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      25 0
      انسانیت دیگه مرده ، چه کشتار حیوانی، دنیای اینا دنیای مادی که همه رو به چشم حیوون می بینن ، نه وجدانی نه خوبی نه پاکی ، ، دادمون رو کجا ببریم ، خدایا خودت به رحم کن مرگ بر اسرائیل قاتل
      • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        20 0
        راه رسیدن به ثبات جز این نیست محو رژیم غاصب صهیونیست
      • آسمان بلند IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        یا صهیون یا صهیون انا منکم منتقمون خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون
      • غلامرضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        اسراییلی ها نشان دادند پلیدترین قوم این دنیا هستند
      • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        20 0
        جدی می فرماین
    • ظهیر از فاریاب IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      حیف اسم انسان که روی شما می‌گذارند آخه آدم چقدر باید بی عاطفه باشه شما چطور نمی‌تونید حق رو از باطل تشخیص بدید به قول امام حسین (ع) اگه دین ندارید لا اقل آزاده باشید هر چند وقتی شکم از حرام پر بشه آدم کور میشه نمیتونه حق رو از باطل تشخیص بده .آخه کودک چکار کرده که می کشیش نامردا بی دین
    • طرفدار IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      19 0
      یاد روضه شش ماه علی اصغر امام حسین افتادم. دلم خون شدد خون زمین دهان بازکنه و این اسرائیل را ببلعه آمین
      • گیو IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        23 0
        سلام وای بر این دنیای دنی وای بر ما بندگان ناشکر و نادان خدایا برهمه ما بندگانت رحم کن و ریشه همه ظالمین را از روی زمین حذف کن
      • گفتمان IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        26 0
        اشکهام داره میریزه . بنازم به قدرتت عجب پدر قدرتمتدی هستید .
    • طوقانی از کاشان IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      26 0
      خطاب من به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل این است که وعده خدا حق است و فلسطین عزیز پیروز خواهد شد و کودکانش روزی این پیروزی را جشن خواهند گرفت، زمانی که دیگر هیچ اثری از این رژیم کودک کش در روی زمین باقی نمانده است.
    • طارمی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      25 0
      ای درندگان! شما بویی از انسانیت نبرده.اید، اگر مرد بودید در مقابل جبهه‌ مقاومت و مردان ما قد علم میکردید، شما ترسوتر از آن هستید که رو در رو در مقابل مردان پر قدرت و با ایمان مقاومت بایستید.
    • ضمیر دل IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      مردان مقاومت، رفتاری از سر محبت با کودکان شما دارند و دنیا این بزرگی را دید، شما که همچون تار عنکبوت سست هستید؛ در نهایت ضعف و سستی در مقابل کودکان و زنان ایستاده‌اید و آنها را وحشیانه به شهادت می‌رسانید که این نشانگر ضعف و سستی شماست.
    • ز IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      گناه کودکان بی‌پناه چیست؟ غیر از این که می‌خواهند در سرزمین مادری خود بمانند و خواهند ماند. بأی ذنب قتلت؛ چه کرده‌اند که باید اینچنین وحشیانه شهید شوند و عزیزانشان در مقابل چشمانشان پر پر شوند.
    • صفورا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      ولی خداییش جرات ندارند بروند سراغ حزب الله و حماس میان کودکان را می کشند تا تضعیف روحیه بشه مرگ دوعالم بر اسرائیل و بنیامین نتانیاهوی کثیف
      • تاریخ سیاسی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        12 0
        دنیا دیگه جای یانکی و صهیونیست و جنبش فواحش نیست مردم دنیا بیدار شدن
    • طاهره یونسی از یزد IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      این را بدانید، عمو قاسم‌ها هنوز زنده‌اند، اما شما توان مقابله با آنان را ندارید، در عوض زورتان به کودکان و زنان بی‌سرپناه رسیده و با آنان زورآزمایی می‌کنید!
    • صابر IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      22 0
      کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا؛
      • گردان عاشورا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        24 0
        یا امام حسین یا فاطمه زهرا. دلم سیر شد از این دنیا
    • زامهران IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      به حقیقتو راستی میگویم که همین کودکان باز مانده از جنگ نسخه کثیف کثیف ترین مردمان دنیا را با دست ها و دل های شکسته اشان خواهند پیچاند
    • لیلی افاضلی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      کودک کشی و شیرخوارکشی و آب ندادن به آنها کار یزید و شمر و قابیلیان است. شمر زمانه زنده شده مرگت باد حرمله بی شرم ناتانیاهوی کثیف ان شالله تنها پسرت تیکه تیکه بشه
      • سجاد از هرمز IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        13 0
        این چه جنگیه؟؟؟ وجود دارن بیان رودررو بجنگن...کاش هیتلر کارشو ب سرانجام رسونده بود.
    • زاهدی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      25 0
      این روزها هم روزهای عاشورایی و غزه کربلاست، شما حرمله‌ها کودکان بسیاری را شهید یا مجروح کردید، آب را به رویشان بستید، برقشان را قطع کردید، مرزشان را بستید و اجازه ندادید کمک‌های ملت‌ها به دستشان برسد. مرگ بر شما باد.
    • لامعی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      این روزها هم روزهای عاشورایی و غزه کربلاست، شما حرمله‌ها کودکان بسیاری را شهید یا مجروح کردید، آب را به رویشان بستید، برقشان را قطع کردید، مرزشان را بستید و اجازه ندادید کمک‌های ملت‌ها به دستشان برسد. مرگ بر شما باد.
    • راحیل IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      ای یزیدیان ما آنچنان با شما جنگ می‌کنیم تا فلسطین را آزاد کنیم و صهیونیست‌ها بدانید که ما ملتهای آزاده، کشورهای مسلمان و جبهه‌ی مقاومت و کودکان نسل سلیمانی در سراسر دنیا برای نجات دادن عزیزانمان، تلاش خواهیم کرد و شما را نابود میکنیم.
    • طهورا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      ما فلسطین را آزاد می‌کنیم چون خدا با ماست. مرگ بر آمریکا… مرگ بر اسرائیل… مرگ بر انگلیس…
      • گرداب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        20 0
        بزن توروخدا بزن اسرائیل رو نابود کن آقا توروخدا دستور بده چقدر میخوایم زندگی کنیم چراباید شاهد این جنایات باشیم فردا باید جواب بدیم ،اگرندیدیم وخبرنداشتیم یه چیزدیگست اما الان میبینیم و خبرداریم .?
    • رستم زابل IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      ما آموخته‌ایم که «عاشورا» و «کربلا» به وسعت همه‌ی زمین و همیشه تاریخ است؛ امروز شاهدی دیگر بر این مدعا پیش چشم‌های نمناک به غم سیدالشهدا (س) قرار گرفت.
    • وحید IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      18 0
      این مظلومیت و معصومیت، چه‌خوب صحنه‌ی‌کربلای سال ۶۰ هجری را پیش روی جهانیان ترسیم کرد؛ یک سو مظلومینی که سال‌هاست تحت ستم و بی‌رحمی قرار دارند و در دیگر سو گرگ‌هایی که به کودکان هم رحم نمی‌کنند.
      • مناجات IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        16 0
        هیچکس از دشمن انتظار نوازش و محبت نباید داشته باشد. مگر صدام حلبچه و سربازان را بیماران شیمیایی نمی کرد؟ مگر به نقاط مسکونی شهرهای ایران موشک شلیک نمی کرد؟
    • وحدتی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      24 0
      اکنون دیگر مدعیان حقوق بشر و انسانیت نباید سکوت کنند، بلکه باید فارغ از دین، رنگ، ملیت و نژاد بر این ستم برآشوب‌اند. نمی‌توان از یک سو مدعی صلح و حمایت از کودکان بود و از سوی دیگر بر کشته شدن «آلا» های بی‌گناه چشم فروبست.
    • زبل IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      22 0
      همه کودکان، کودک‌اند و معصوم؛ امید داریم که نهادها و فعالان بین‌المللی از روی آزادگی این اصل را پاس بدارند
    • الناز شکری IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      در خصوص این کودکان زیبای فلسطینی، باید بپرسیم چرا شهادت وی به دست اشغالگران، محکوم نشد و به فلسطینی‌ها تسلیت گفته نشد. چون او مسلمان و عرب بود ارزشی برای شما ندارد اما یک کودک سفید پوست مسیحی زمانی که زخمی شده یا کشته شود، تمام دنیا برای او به پا می‌خیزند.
      • مظفری IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        22 0
        عملیات طوفان الاقصی باطل کننده سحر و جادویی بود که صهیونیست‌ها در دنیا از خود نشان داده بودند. این عملیات نشان داد که کمک‌های خارجی نمی‌تواند اسرائیل را از شکست نجات دهد و زمانی آمریکا به داد اسرائیل می‌رسد که زمان دیر است.
    • بیدل IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      خدا وجود دارد و نادیده گرفتن ظلم سبب نابودی جهان هستی است. کشورها بدانند مسیول اند، مسیول اند در مقابل ظلم و ستم و بیداد. جهان مسیول است. فلسطینیان زندگی می خواهند بمانند مردم سایر کشورها. کودکان فلسطینیان هیچ فرقی با کودکان سایر کشورها ندارند. عذاب الهی سخت جهان را فرا می گیرد، خدا انسان افرید.
    • لامرد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      24 0
      درود خدا برآقای معروفی واقعا خوب نوشتن فکر کنم خداوند این مطالب را بر ذهن و قلبش وارد می کند خدا خیر دهد مهر را و خدا عوض بدهد معروفی را ..
      • فریبا مومنی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        22 0
        درود به شرفت یه دونه ای
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      خدالعنتشون کنه تا کی باید قلبهای ما از این همه جنایت پاره پاره بشه خدا لشکرش رو زودتر بفرسته تا به یکباره این قوم منحوس و سنگ دل با خاک یکسان بشن البته نه سوزونده بشن بهتره خدا لعنت کنه مرگ بر اسرائیل غاصب مرگ بر اسرائیل جنایتکار کودک کش کافر
    • آرش کمان گیر IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      24 0
      درود و سلام خدا و اولیاء الهی بر مجاهدان و شهیدان جبهه مقاومت به‌ویژه سید شهدای مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.
    • بلال IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      19 0
      مرگ به کودک کش مردم فریب نصر من الله و فتح قریب
    • آستارا IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      19 0
      آمریکا، اسرائیل عامل هر جنایت این دو رژیم فاسد، باعث هر شرارت
    • آبادان IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      باید کریدور هوایی نقل و انتقال هواپیماهای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای جهان بسته و خطوط هوایی این رژیم منحوس زمین‌گیر شوند.
      • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        18 0
        نیازی به خودمان نیست . موشک هایمان می شتابند بسمت اسرائیل
      • بجنورد قهرمان IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        24 0
        اتفاقا هفتاد و پنج سال 75 سال 75 سال زده بودند و نخورده بودن ولی برای اولین بار دفاع کردن اون وقت یک سری بیشرف انسان نما شروع کردن به دفاع از جانی و قاتل بی همه چیز
    • سوره IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      چرا کسی به فکر مردم سیل زده سیستان نیست؟ آقای معروفی بنویسید تا مسولین بیدار شوند همه رفتن بدنبال انتخابات همه غافل هستند.
    • وزارت IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      24 0
      آنچه پس از عملیات موفقیت‌آمیز «طوفان الاقصی» تاکنون در غزه در حال وقوع است، جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و آپارتاید اسرائیل را نمایان کرده است و هر چند جنایات این رژیم کودک‌کش محدود به این برهه تاریخی نیست و صهیونیست‌های غاصب بیش از هفت دهه است که حقوق فلسطینیان را زیر پا می‌گذارند اما دیوانه‌وار و با
    • اسدخانی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      24 0
      آقای دبیر کل سلام؛ صدای کودکان فلسطین را می‌شنوید؟
    • پطروس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      مرگ بر منافق مرگ بر بهایی مرگ بر شاه پرست مرتجع زنده باد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین
    • شاملو IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      بنازم جهان را و ایرانیان را. بنازم چفیه مقاومت، پرچم فلسطین و شعار فلسطین آزاد در خیابان‌های آمریکا، فرانسه، شیلی، پاریس، لندن، اسپانیا، پاریس، یمن و درواقع تمام مردم جهان. بنازم شمع روشن کردن و تحریم اسرائیل توسط مردم آمریکا و انگلیس و...
    • فرارو IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      22 0
      خطابم به صالحی:سل کشی در وجود یک انسان نیست فقط شیطان می خواد نسل انسان منقرض بشه مثل ..... سرخ پوست ها مرگ بر نژادپرستی
    • تبریز قهرمان IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      سیلی اگر ما خورده ایم از دست ایام یا از دست بدنامان و بد اندیشان ایام اخر خدا گسترد از بهرشان دام روزی کند این فرقه را نابود وناکام
    • ناقوس IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      خواستم عرض کنم تصویری که برای این یادداشت گذاشتن به محتوای یادداشت و متن نمی خوره خیلی فاصله داره. ممنون
    • نبیل باهویی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      میگی مرگ بر جنگ. مثبت میدن! میگی مرگ بر جنگ افروزان! که عمدتا اسرائیل و امریکا هستند منفی میدن. کم بلا امریکا سرتون اورده ای فرومایگان امریکایی پرست؟ ار حمایتش از صدام گرفته و تحریم تسلیحاتی ما کن منجر به شهادت هزاران ایرانی شد تا 30 سال تحریم اقتصادی فلج کننده؟امریکا کشور رویاهتونه؟ برمیخوره بهتو
    • محمدرضا فرزانه IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      22 0
      آنتونیو گوترش که اکنون کلیددار سازمان ملل است،‌ غزه را «قبرستان کودکان» معرفی کرده است.
      • کهک IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        24 0
        حالم بد شد
    • مشعوف IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      سیاست اسرائیل نسل‌ کشی کودکان فلسطینی تا پاکسازی قومی در غزه
    • آتوسا شیشه گران از اصفهان IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      نتانیاهو و ارتش اسرائیل این خفت جهانی را در پذیریش صفت کودک کشی بر خود می خرند، تا شاید ساعتی، روزی، ماهی و سالی بر عمر ننگین دولت اشغالگر خود بیفزایند، غافل از اینکه مقاومت دیرینه جنبش آزادیبخش فلسطین ققنوسی است که هرگز طعم نابودی و شکست را نخواهد چشید و از دل آتش، حیات دوباره خواهد یافت.
    • محبت IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      به واقع رژیم صهیونیستی با کشتار زنان و کودکان به دنبال زدن ریشه مقاومت جنبش آزادیبخش از خاک فلسطین به ویژه غزه است.مرگت باد اسارییل زبون
    • آقا رضا از هراز IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      25 0
      باید هر کاری از دستمان بر می‌آید، انجام ‌داد، و جنایات صهیونیست‌ها را افشا کرد تا رسواتر از همیشه شوند. فراموش نکنید، هرگز تاریخ را از وسط نخوانید، در فلسطین بر خلاف ادعای پروپاگاندای رسانه‌ای، جنگی در جریان نیست
    • کیوان IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      نژاد پرستی و زورگویی دولت صیهونیستی خشن و بی رحم در قبال ساکنان شهرها و محله های کوچک است؛ که تنها گناهشان نپذیرفتن غاصب و عدم تخلیه خانه هایشان است.
    • کوشک IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      32 0
      این جدالی بین کودکان نور و کودکان تاریکی، بین انسانیت و قانون جنگل است
    • صدرا مهستانی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      19 0
      بزن اسرائیل روتاوانشومیدیم هرچی که باشه محورمقاومت حزب اله بسم الله
    • گل سرخی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      اتفاقات اخرالزمانی همین نابودی اسراییل است ولی اصلاح طلبان نمیخواهند به ان بپردازند!!!!!
    • قاصدک IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      22 0
      همین ابلیس های مسلم این قوم هستن دکه چندین پیامبر خدا را کشته اند اگر قرار است جهان از لوث وجود کسی خلاص شود این مردک شیطان صفت اولین گزینه است
    • فدایی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      21 0
      امان از وقتی که کسی خود را مشروع و دیگران را مشروع بداند نمونه های زیادی در این مورد وجود دارد.
      • بینالود IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
        13 0
        سرمایه دارهای آمریکایی که پشتیبان صهیونیست خونخوار هستند حرامزاده تراز آنی هستند که نمی توانند حق وحقیت را ببینند اینها مصداق بارز صم بکم ولا یعقلون در قرآن می باشند وپشت همه جنایتکارهای جهان ایستاده اند ! مرگ ونفرین بر همه صهیونیستها وحامیانشان ! سلام ودرود خداوند بر همه نیروهای مقاومت در سراسر جها
    • علامعلی حلوا ساز IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      22 0
      گوریل اسرائیلی رو نیگاه میگه همه رو بکشید از ترس اینکه فردا انتفام نگیرن بابا اینا خیلی ترسو هستن ما امت اسلام نمیریم کمک قدس پررو شدن باید بریم و نابودشان کنیم تا بدانند که اسلام امتی واحد و متحد هست و از هم نمی پاشد تا دیر نشده متحد شویم و به مرز قدس خودمان برسانیم از کی انقد خار و ذلیل و بزدل شد
    • عامری از کاشان IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      تقدیم به کودکان غزه ..ایستاده ای و به فرادست، چشم دوخته ای و صدای پای شباهنگام در تو تکرار می شود. نفست بوی خون و باروت می دهد. کودکی ات را اشک می ریزی. صدا در حنجره ات می شکند، فریاد می زنی، خواب خاک را می شکنی.
    • هانی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      20 0
      برای کودکان غزه می نویسم که بیت المقدس مال توست، مال من است. تو تنها نیستی.تور روزی انتقام همه خون ها را خواهی گرفت مرگ بر آمریکا و اسرائیل خوانخوار
    • هانیه IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      23 0
      من قصه انتفاضه سرخ تو را در گوش باد خواهم گفت. فردا همه باغ های جهان، نام تو را فریاد خواهند زد. فردا از شاخه شاخه درختان وطنت عطرِ زیتون خواهد بارید.
    • جبار زمانه IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      13 0
      روح و ذهن کودکی که جنگی به‌شدت و برهنگیِ غزّه را تجربه کرد و عاطفه زنی که با چشمان خود دید چگونه تکه‌های تن و خاک آغشته به گوشت و خون کودکی را از زیر آوار بیرون کشیدند و دفن کردند، هرگز ترمیم نخواهد شد.
    • محدثه افشاری از فیروزکوه IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      19 0
      این شهدا و یا مترادف با این شهدا بو یژه در غزه زیارت شهدا و یا زیارتنامه هم ندارند تا خونیم یه کم اروم بشیم.نه شب هفتی نه چهلم هیچ هیچی ندارند. وای برما که در مسلمانی خود سکوت کرده ایم و مانده ایم
    • پرویز سماواتی از چابهار IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      12 0
      نمیدونم چرا مهر در مورد سیل در سیستان چیزی و کامنتی منتشر نکرد فک کنم سانسور کرده.....به داد سیستان برسید خدایا
    • جنید IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      18 0
      مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین
    • مرادی نسب IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      16 0
      الان که اتش بسه
    • یه روز خوب IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      14 0
      این قدر می دونم که باید در قبال این کشتار بی رحمانه در برابر خداوند منان حساب پس بدهیم. واقعا تکت تک همه ما گیر هستیم چون به داد مظلومان غزه نرسیدیم.
    • ترکان بانو IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      14 0
      جرات نمی کنیم حرف بزنیم.عکس ها ببینید دنیا داره از فلسطین حمایت کنه ولی امریکا داره از اسرائیل حمایت میکنه حالا واقعا نباید گفت مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل.این حداقل حمایت انسانی هستش که می تونیم انجام بدیم
    • تالار سبز IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      12 0
      خدایا برای ظهور چه ظلمی بالاتر از این؟انشاالله خدا لعنت کنه این اسرائیلی ها را و صبر بده به ساکنین غزه. البته اگر کسی باشد دیگر
    • مشروطه IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      14 0
      یا صاحب الزمان آیا وقت ظهور نرسیده است این بچه ها به کدامین گناه کشته می شوند ایا وقت ان نرسیده که یهودیان به جزای خود برسند ایا وقت ان نرسیده که دنیا قدم در راه ازادی بنهد ای خدا الهم عجل لولیک الفرج
    • مشعل IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      12 0
      دل آقا هم از این شرایط خون است اما زمان ظهور در ید قدرت باری تعالی است. اذا جاء نصر الله والفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا. تمام نکته در این "اذا جاء" نهفتست. اگر بیاید آن روز که چه روزی شود.
    • آیینه غم IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      14 0
      آخه به چه گناهی؟ خدایا تا کی باید شاهد این بی عدالتیا باشیم؟؟؟؟تاکی؟؟همه را کشتن و کسی نمانده برای چه کسی آقای معروفی یادداشت می زنه..........؟؟؟؟؟؟
      • معلم IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        14 0
        برای تو که بخوانی ...
    • بچه مسجد IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      14 0
      هيتلر اين جماعت را خوب شناخته بود.اروپائیها هم خوب شناخته اند به خاطر همین آنها را از کشورهایشان بیرون ریختند و آوار سر مسلمانان کردند
    • فریاد درون IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      12 0
      جگرم خون شد. اللهم عجل لولیک الفرج جز سکوت حرفی نمیشه زد .
    • یک مادر IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      12 0
      خدایا خداوندا پناه بر تو، اشک مجالی نمیده مهر عزیز، بخدا قسم تمام کائنات از دیدن این تصاویر به گریه افتادن، لعنت خدا و تمامی رسولانش بر این غده ی سرطانی ، کاش با ما در بیافته تا چنان جواب دندانشکنی به این لکه ی ننگ بشریت بدیم که دیگه جرأت چنین گستاخی و وحشیگری رو نکنه
    • گرمدره IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      16 0
      واي خدايا من خودم يه بچه 2 ساله دارم حتي تحمل يه خراش کوچيک رو دست پسرم رو ندارم ...... خدايا خودت به داد دل پدر مادر هاي اين طفل معصوم ها برس اونا که بهشتين خدايا باعث و بانيش رو خوار و ذليل کن وگرنه به خود خداييت و بزرگيت قسم شک ميکنم به عدالتت
    • دالاهو IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      14 0
      کجاست امام تا واسلاما سردهد کجاست غیرت شیعی کجاست تعصب دینی مسلمین روز بگیرید ولی امسال با خون افطار کردیم جهاد از مسلمات دین رفته در پستو یک مرد نیست اذن دفاع از مظلوم دهد. علی امروز چه می کشد از این قوم قرآن به سر چشم بسته به حقایق علی جان تور را به خدا قفل ظهور در دعای توست از خدا بخواه او ظهور ف
    • شعله قیداری از ماکو IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      16 0
      خدایا بنگر بندگانت را که چگونه به یکدیگر رحم نمی کنندحتی از دیدن مرگ انسان های دیگر لذت برده و خشنود می شوند.خدایا می بینیم که شرافت پست ترین حیواناتت از این قوم ننگین بالاتر است. نفرین بر این خونخوارن تاریخ...
    • بناب IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      15 0
      امام زمان حواست کجاست؟؟؟ دیگه بهونه ای نیست بخدا
      • موسی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        15 0
        آقا دارند صبر می کنند به وقتش میاد. تو برس به زندگیت ما هستیم کاررا جمع می کنیم.
    • کسسمایی از دهاقان IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      17 0
      خدایا این بود وعده اشرف مخلوقات شدن انسان؟
    • مشتری IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      13 0
      انشاالله نتانیاهو مرگ عزیزترینهایش را به فجیع تر ین شکل ممکن ببیند.ای بسا ابلیس آدم رو که هست!!
    • سلطان IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      18 0
      شيرين عبادي ها كجان؟ شما كه ندا را ديديد چشماتو باز كنيد اين را ببينيد؟ لال شديد؟يا كور؟
    • بی جان و دل IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      16 0
      من هیچ راهپیمایی را در سالهای گذشته شرکت نکردم ولی امسال راهپیمایی روز قدس را وظیفه شرعی و اخلاقی خودم میدونم و شرکت می کنم. لطفا هر کس دلش از این عکس ها به درد اومده امسال بیاد و بلند بگه مرگ بر اسرائیل
    • سرمدیان IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      12 0
      قوم ملعون یهود به موسی (ع ) هم رحم نکردند شما از این حرومی ها چه توقعی دارید ایکاش با ایران وارد جنگ میشدند مطمئنا" به هفته کارشون نمی کشید
    • برمودا از سرپل ذهاب IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      12 0
      بنویسید سر درد گرفتم
    • شعر و شعور IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      11 0
      بين ما ايراني ها خيلي شنيده ميشود ما چه كار به فلسطين داريم. اين حرف يعني ما چه كار به انسانيت داريم. اين هشداري است براي كساني كه اهل تعقل هستند.
    • 5400 IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      14 0
      سیستان را آب برد دنبال چی هستید؟ بنویسید کمک به سیستان چی شد؟
    • شوقی محمد ار کردستان IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      19 0
      گلوله تانک در جواب شکم گرسنه/ خیانت اعراب به ظاهر مسلمان به غزه
    • شومیز تلخ IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      18 0
      هر10 دقیقه یک نوزاد یعنی روزانه حدود150 نوزاد در غزه 2 میلیونی. به نسبت جمعیت درایران باید بیش از 7000 تولدروزانه داشته باشیم که بسیارکمتر است. انگاردرغزه بصورت عمدی در حال افزایش جمعیت هستند که با توجه به اینکه غزه ازمتراکمترین نقاط جهان است جای شگفتی دارد
    • بیتا فرهی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      16 0
      امان از بیکاری امان از بیکاری امان از بیکاری امان از بیکاری
    • شوراب IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      15 0
      چه خبرههههههه؟؟؟؟ یه روز نبودیم
      • شعبان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        13 0
        کجا بودی عزیزم دنبال انتخابات یا سیل سیستان؟
    • مسجد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      11 1
      خدا لعنت کنه اسراییل رو اما کاش حماس وقتی شروع به جنگ کرد در زمان اتش بس این فکر رو می کرد که ذات وحشی گری اسراییل رو چطور میخواد کنترل کنه الان هم که کشورهای قدرتمند پشت اسراییل هستند پس غزه ومردم مظلوم اون چی میشن
    • کمان IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      13 0
      اسرائیل: تا زمانی که حماس نابود نشه آروم نمی گیریم
    • پالیزدار IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      11 0
      این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
    • ایران دخت IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      12 0
      وضعیت بهداشتی کاملا فاجعه بار است و قابل توصیف نیست و در نتیجه نبود کمک‌های پزشکی لازم بدتر و بدتر می‌شود. صهیونیست‌ها عمدا باعث یک فاجعه انسانی و بهداشتی وصف ناپذیر شدند که به گسترش اپیدمی‌ها و بیماری‌های عفونی کمک کرد.
    • ایزد یار IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      11 1
      ارسال کمک‌های هوایی به غزه توسط آمریکا فریب و حیله است و در کاهش بحران انسانی شدید نوار غزه نقشی نخواهد داشت.
    • منصور قبادی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      13 1
      بایدن بعد از حادثه «کشتار الرشید» جواب تلفن نتانیاهو را نداده‌ است
    • شوت IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      4 14
      غزه رو ۱۵ سال محاصره کردین و الان با کمک آمریکا دارین . رو سر مردمش بمب میریزین . آمریکا بکشه کنار اندازه این ۴ ماه حماس هم نمیتونین مقاومت کنین.
      • آتوسا شیشه گران از اصفهان IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        1 13
        خطابم به اونایی که نمی خوانن یا می خونن کامنت منفی می زارند خیلی از شعور ادبی و سیاسی دور هستید. تمام
      • آرش کمان گیر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
        15 0
        کامنت منفی فرصتی برای پیشرفت!
    • مزار شریف IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      15 0
      اسراییل چون اشغالگره مجبوره برای حفظ اشغال به انواع جنایتها دست بزنه اما با وجود اینهمه جنایت در دهه های گذشته هنوز به امنیت و آسایش نرسیده و با این روش هم نخواهد رسید.
    • امینی منش IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      12 0
      فکر کنم ایران میتونه فلسطین رو نجات بده و ابروی عرب ها رو هم ببره ولی چطور به اسرائیل پیشنهاد صلح بده به شرط ایجاد کشور فلسطین بر اساس مرز های سال 1967 که هم اسرائیل باشه هم فلسطین در ضمن مرزبان هاش هم از سازمان ملل بزاره که نه شهرک نشین ها و نه اسرائیل دخالتی در امور مرزی هم نداشته باشن .
    • ون سبز IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      13 0
      مشکل ریشه ای غده سرطانی اسراییله
    • گلگون IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      13 0
      حماس 7 اکتبر حمله کردچون فکر میکرد اسراییل به خاطر گروگانهای اسراییلی پاسخ خاصی نخواهد داد ولی اسراییل برعکس عمل کرد و نقشه های رهبران حماس ، نقش بر آب شد
    • حسین ف IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      4 0
      باسلام صهیونیست ها زبانی جز زبان زور نمی فهمند باید بازبان خودشون باهاشون مقابله‌ کرد درود بر یمنی های عزیز درود بر جناب معروفی